Maak gebruik van Intervat om aangifte te doen

In België kun je tal van gegevens versturen via Intervat. Dit is een elektronische verbinding die ervoor zorgt dat je diverse documenten op een veilige manier kunt versturen naar de juiste instantie.

Digitaal versturen van btw of klantenlisting aangifte

Intervat kan voor de digitale verzending zorgen van verschillende documenten. Dit kan bijvoorbeeld een klantenlisting zijn of een btw aangifte. Ook kun je er documenten zoals een aangifte curator en een aangifte nieuwe voertuigen mee versturen. Er zijn nog meer mogelijkheden maar hiervoor kijk je het beste even op internet. Staat het document dat jij wilt versturen er ook bij dan is deze manier veruit het snelste om te hanteren.

Systeem voor meerdere doeleinden

Een verzending van de gegevens of documenten gaat het snelst als je als bedrijf reeds met een geautomatiseerd systeem werkt waarin je de boekhouding bijhoudt. Een voorbeeld hiervan is Yoursminc. Met dit systeem haal je een boekhoudprogramma, een facturatieprogramma en een CRM systeem in huis. De onderdelen zijn allemaal met elkaar verbonden dus kun je eenvoudig alle gegevens uitwisselen. Als je met dit systeem ervoor zorgt dat alle transacties die binnen het bedrijf plaatsvinden regelmatig en goed registreert wordt de aangifte van btw erg eenvoudig en hoef je er weinig extra moeite voor te doen. Het overzicht dient in dat geval als basis voor de aangifte en kun je snel digitaal de deur uitdoen.