Linkbuilding uitbesteden, waarom?

linkbuilding uitbesteden

Uitbesteding kan een vies woord lijken. Het roept beelden op van “experts” met twijfelachtige vaardigheden, of goedkope buitenlandse arbeid die werken vanuit een sweatshop. Maar dat beeld is helemaal verkeerd.

Voor veel marketeers is uitbesteden het antwoord op hun gebeden, vooral als het gaat om linkbuilding uitbesteden. Linkbuilding is een van die taken die een tijdje nodig heeft om op gang te komen. Je moet veel tijd, energie en middelen besteden om het goed te doen. En er zijn gewoon niet genoeg uren per dag, heb ik gelijk?

Maar door jouw linkbuildingstrategie uit te besteden aan een SEO-bureau of -professional, kan je de resultaten krijgen waarvan je droomt zonder je kostbare tijd te verhandelen.

Hier lees je hoe je linkbuilding kan uitbesteden zonder te hoeven minderen aan kwaliteit.

linkbuilding uitbesteden

De voordelen van het uitbesteden van linkbuilding

Als ik je zou vragen wat jouw grootste marketinguitdaging is, wed ik dat er een grote kans is dat jouw antwoord betrekking heeft met tijd.

Meer specifiek, er niet genoeg van hebben. Het grootste voordeel van het uitbesteden van je campagnes voor het opbouwen van links aan iemand anders is dat je altijd kunt besparen en andere SEO-strategieën kunt implementeren.Maar als je nog steeds niet overtuigd bent, zijn er nog drie redenen waarom je zou moeten overwegen om je linkbuilding uit te besteden aan een professional:

1. Het bespaart geld: hoewel je vergoedingen (meestal een maandelijkse provisie) moet betalen om linkbuilding uit te besteden, zijn die kosten vaak goedkoper dan het uurtarief van je bedrijf voor een medewerker plus de kosten van noodzakelijke software en hulpmiddelen.

2. Geleende expertise: als je nog geen jarenlange ervaring hebt met het opbouwen van een link, kun je dit uitbesteden aan iemand die de branche heel goed kent. Dit betekent dat linkbuilding efficiënter is en meer kans op succes heeft.

3. Minder zorgen: een expert in het bouwen van links loopt minder vaak tegen SEO-dilemma’s aan, toch? Dat betekent dat je de druk van jouw campagnes kunt verlichten en je meer op jouw gemak voelt met uw SEO-strategie.

Wanneer moet ik linkbuilding uitbesteden?

Voor veel mensen klinkt de gedachte om hun campagnes voor het opbouwen van links uit te besteden als een droom die uitkomt.

En hoewel het de grote voordelen biedt waar ik het eerder over had, is het toch verstandig om erover na te denken voordat je op zoek gaat naar een agentschap voor linkbuilding of een professional. Uitbesteding is niet altijd de juiste stap voor je bedrijf.

Linkbuilding uitbesteden als:

Je niet weet hoe je links moet opbouwen of als je meer expertise wilt van een expert

Je jouw huidige strategie niet kunt opschalen

Je het budget hebt om uit te besteden

Je de tijd hebt om een gerenommeerd bureau te vinden

Besteed linkbuilding niet uit als:

Je het puur doet om geen verantwoordelijkheid te hebben

Je het budget niet hebt

Je de tijd niet hebt om nieuwe agentschappen te bekijken

Je een controlefreak bent